شیمی فرهنگ زندگی

science.xpa.ir
شیمی فرهنگ زندگی

به آدرس جدید ما بیایید
science.xpa.ir
علم، فرهنگ، دین

مجله علوم و تکنولوژی پلیمر

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۴۱ ب.ظ
مجله علوم و تکنولوژی پلیمر
 

میتوانید با ورود به سایت این مجله مقالات فارسی آنرا به رایگان دانلود کنید.

 

هدف از انتشار مجلات علمی، گسترش پژوهش در زمینه های مختلف و ارتقا و اعتلای سطح دانش نظری و تجربی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و اندیشمندان مختلف است. در این راستا، پایه گذاری و انتشار منظم مجله های علمی و تخصصی در زمینه علوم و تکنولوژی پلیمر از جمله اهداف اولیه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران قرار گرفت. مجله ای که با درج آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی، پلی ارتباطی بین بخش های مختلف پژوهشی و صنعتی کشور باشد. بر این اساس، نخستین شماره مجله علوم و تکنولوژی پلیمر (Iranian Journal of Polymer Science and Technology, IJPST) در آبان ماه سال 1367 انتشار یافت.

مجله علوم و تکنولوژی پلیمر ایران طی سال ها انتشار، تلاش قابل توجهی در انعکاس بخشی از یافته های پژوهشی متخصصان دانشگاهی و صنعتی کشور به مخاطبان اعم از مراکز پژوهشی و آموزشی و انواع صنایع پلیمری داشته است. اینک در آستانه برنامه چهارم توسعه کشور ، IJPST چشم انداز پنج ساله خود را ارتقا به جایگاه موفقترین مجله پژوهشی کشور قرار داده است. همچنین، در صدد است تا با افزایش تعداد مقالات در هر مجله و دریافت مقالات به شکل الکترونیکی نتایج پژوهش های بیشتری را در مدت زمان کمتری در معرض بهره برداری پژوهشگران و متخصصان قرار دهد.


اهداف انتشار مجله علوم و تکنولوژی پلیمر


-  کمک به پیشرفت و گسترش علم پلیمر در کشور به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه 
-  تحقق بخشیدن به برنامه ها و طرح های ملی در زمینه توسعه علوم و تکنولوژی پلیمر 
-  ایجاد ارتباط علمی مناسب و همکاری و همسویی بین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی 
-  عرصه­ای برای تبادل افکار و اطلاعات در مجامع علمی - پژوهشی و دانشجویی کشور 
-  انتشار تازه ترین نتایج پژوهش های انجام شده توسط گروه های پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی

مجله علوم و تکنولوژی پلیمر با داشتن درجه اعتبار علمی – پژوهشی از کمیسیون بررسی نشریات کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  به شکل دو ماهانه و به زبان فارسی منتشر می­شود. هم اکنون این مجله با سال ها سابقه انتشار منظم و بدون وقفه و چاپ حدود 600 مقاله در بین مجلات پژوهشی کشور جایگاه ویژه­ای یافته است. در این مجله، مقالات پژوهشی در زمینه­های مختلف پلیمری همچون شیمی فیزیک، سنتز، شناسایی، خواص مهندسی، رئولوژی و کاربرد پلیمرها پس از داوری توسط متخصصان این رشته در صورت تأیید از نظر کیفیت ارائه، تازگی، روشنی مطالب و تناسب آن با اهداف مجله به چاپ می­رسد. 
در مجله علوم و تکنولوژی پلیمر، علاوه بر چاپ مقالات علمی و تخصصی، در آخرین شماره هر سال مناسب­ترین معادل های فارسی برای واژه­های علمی و فنی در واژه­نامه­ای چند صفحه­ای ارائه می­شود.  
مجله علوم و تکنولوژی پلیمر با داشتن هیئت تحریریه شناخته شده بین المللی متشکل از اساتید ایرانی بنام دانشگاه های داخل و خارج کشور، یک مجله معتبر علمی به شمار می­شود. به منظور معرفی مجله علوم وتکنولوژی پلیمر به مجامع بین المللی از نخستین شماره آن،  ضمن درج مطالب روی جلد در پشت جلد به انگلیسی، چکیده مقالات مندرج در هر شماره نیز به زبان انگلیسی چاپ می شود. در ضمن، چکیده مقالات این مجله در چند مرکز معتبر ثبت فهرست و چکیده­های مقاله­های علمی درج  می­شود که عبارتند از: 


· Regional Library of Science and Technology (کتابخانه منطقه­ای علوم و تکنولوژی شیراز) 
· Iranian Information and Documentation Center (IRANDOC)
· Chemical Abstracts 
· RAPRA Information Services
· Scientific Information Database (SID)
· Engineering Index: Compendex and PaperChem